fredag den 16. april 2010

Sidste år stod der pludselig en dværg solsikke, i et vejkryds, ved den motorvejsafkørsel jeg benytter hver dag. Jeg forsøgte flere gange at tage et foto af denne ene lille blomst, med grundet meget travl morgentrafik, ville jeg ikke udfordre skæbnen!
Hvorfor pokker står den der? Det undrede jeg mig over hver morgen, men syntes også at det var ualmindelig hyggeligt, at et lille skøbeligt frø kunne overleve de vilkår, et brostensbelagt vejkryds kan tilbyde.
Fugle spiser jo frø og "aflevere" dem der hvor de nu engang rammer og det er sikkert også det, der er sket i dette tilfællede. Men hvorfor ikke lige smide lidt frø rundt omkring. Jeg læste om Guerrilla gardening på Signe Wennebergs hjemmeside


On 1 May guerrilla gardeners around the world sow sunflowers all over the place. It's a way to bring beauty, bumble bees and bundles of fun to your neighborhood.

2010 is the fourth "International Sunflower Guerrilla Gardening Day" and this time it's on a Saturday! So hopefully it'll be bigger and more colourful than ever before.

Læs om gurilla gardening HER.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails