mandag den 14. juni 2010

Feber tanker...


Snotnæsen fra i går, koster en sygedag fra arbejde i dag.... øv. Når nu jeg ikke skal se fodbold og jeg har sovet de sidste 2 dage, kan jeg jo godt krybe under tæppet og blogge lidt. Så nu er jeg vist up to date, med de blogs jeg følger, plus et par nye. På en af de meget aktive blogs, læste jeg om nogle tanker, om det at skrive på bloggen. At det er en hårfin balancegang, at skrive personligt uden at blive privat. De fleste af de blogs jeg følger, er rigtige gode til denne kunst. Jeg er helt stoppet med at skrive på Facebook, netop fordi det blev alt for privat. Alt kommer på der, måske det bare er min "vennekreds" der ikke har noget filter, men det blev lidt trivielt i længden. Derfor valgte jeg at blogge i stedet for. De blogs jeg følger, er mest sider om have, hus og DIY, men ind i mellem sker der ting. Mennesker får børn, bliver syge, bliver friet til, bliver gift, mister nogen eller ender i grimme bilulykker, så skriver de om det, og BANG så er man involveret. Jeg har flere gange, stortudende, sendt den bærbarer videre til min kæreste... "Læs lige her, der er så sørgeligt" Hulk. Eller jeg er blevet rørt over dejlige historier, om børn og kærlighed.
Måske er det ikke så farligt, at blive privat, Herregud, vi viser hinanden hvor vi sover, hvad vi spiser og har vi købt nyt undertøj med en fed detalje, ryger der også et foto på af det....
Jeg tror, at grænsen for mig er, når folk lukker galde ud. Blogs der starter med "Jeg syntes det er for dårligt", eller små politiske sure opstød, springer jeg let og elegant hen over. Men livet er jo også mere end vores blomster i haven, loppefund og bageopskrifter. Det er også hårdt og træls, med syge børn, dumme mænd og alt for lange dage på arbejdet. Må og kan vi ikke godt dele det på en sober måde?
Ja, bare en tanke fra mig, eller måske er det feberen der taler... :-)

God dag til dig.

Marianne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails