torsdag den 17. marts 2011

Øv forbudt...

Jeg er omgivet af en flok "Øv forbudtter" for tiden.
Kollegaer der hakker på hinanden, er efter hinanden, tjekker hinanden i hovedet og r.. og er rigtig "Øv forbudt". (En "Øv forbudtter" er en person der er træls, hele tiden, altid og igen...).
Flere gange om dagen, stilles man til regnskab for, hvorfor man gør som man gør. Man bliver mindet om ting, igen og igen, selv om man har styr på pisset! og jeg finder mig selv, igang med at forklare indlysende ting og undskylde for det, der er mit arbejde.
Det er ikke fordi jeg er piv indkompetent eller omgivet af PMS trunter.....
Vi er en flok veluddannet, meget kompetente, underbetalte mennesker, der har valgt, at blive kommunalt ansat, (så har vi også selv bedt om det...), fordi vi så gerne vil gøre en forskel, for en af de mest udsatte gruppe på denne jord og vi gør et fandens godt stykke arbejde.
Men som alle andre steder i den offentlige sektor, skal vi sparer på budgettet.
De starter med, at fyrer alle på leder niveau og genansætte ca. det halve, når det så er overstået kommer turen til os på gulvet.
Vi har ingen indflydelse.
Det eneste vi ved med sikkerhed er, at hvis vi ikke bliver fyret, skal vi rende dobbelt så stærkt og dermed leverer et tilbud, der bare ikke er godt nok!
Jeg har det lige som manden i reklamen.... HOLD KÆÆÆÆÆFT!
Det er da klart, at vi ikke kan snakke ordenligt til hinanden, vi er pisse bange. Hvad skal der ske med os og vores borgere, der har brug for os. Det burde være forbudt, at udsætte mennesker for det!
Vi bliver nød til at holde sammen og passe på hinanden, for vi har styr på det!
Finanskrise = Øv forbudt....

I morgen skal vi til begravelse!
Vi skal begrave en mand, der var limen i en meget stor familie. Han var et samlingspunkt, meget elsket og forlod os alt for tidligt.

Død og kræft = Øv forbudt....

Torsdag d. 17 marts 2011 = ØV!

1 kommentar:

  1. Hej Menanne
    Håber det hjalp at få luft. Jeg forstår dig godt, jeg er også ansat et sted, hvor alle hvæser af hinanden og går hinanden på nerverne eller glemmer at tale sammen.
    Heldigvis går jeg på efterløn her til 1.4. Det glæder jeg mig til, så er jeg fri for at høre mere på det.
    Min mand er også kommunal ansat, der fyrer de også nogle af dem på gulvet, resten prøver de at få til at gå ned i tid, og ja rigtig så skal de løbe endnu stærkere.
    Lederne som får mest i løn beholder deres arbejde !!!!! Surt show.
    Håber du får en dejlig weekend i det gode vejr.

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails