onsdag den 13. april 2011

Flet en tommeltot ihjel.




Da vi var til blogtræf, var jeg i workshop ved "Faster Mette". Vi skulle lære at flette, ja, jeg ved ikke om det hedder noget bestemt, men de tasker der koster en arm og en bondegård. Vi vil nemlig selv!
Jeg har snart til en meget lille pung og det er endda med hjælp fra både søn og mand. Jeg er også en tommeltot fattigere, eller bare en blodig en af slagsen og MANGE erfaringer rigere. Nu kan jeg godt forstå, at de koster udbetalingen på en større brugt bil.
Hvordan jeg nogensinde skal få den syet sammen og ikke mindst får en lynlås i, uden at ødelægge mine hænder fuldstændigt, aner jeg ikke. Men jeg skal nok få den færdig.
Når jeg så vimser rundt og praler af mit (læs: vores) arbejde og jeg som sædvanligt bliver spurgt om jeg ikke kan lave nogle flere, bliver der sagt nej..... Og det var NEJ!
( det skal lige siges at jeg har valgt noget meget tykt papir og en god kraftig tape. Det gør jo heller ikke arbejdet mere brugervenlig.... Vel.)

3 kommentarer:

  1. Den ser flot ud. Min erfaring siger, at det er nemmest at sy den sammen fra oven og ned, så du har mulighed for at stikke fingrene ind fra begge retninger.
    Bunden kan dog godt trække tænder ud.

    Held og lykke med det :-)

    SvarSlet
  2. Tak Lisbeth
    Ja, der kan du se, jeg ville starte med bunden.
    Jeg prøver, ellers råber jeg på hjælp.

    SvarSlet
  3. Det ser ellers flot ud det du har lavet. Jeg nåede desværre ikke forbi Faster Mettes workshop men jeg har en veninde som er en sand mester udi flettekunsten så når lysten og tiden kommer regner jeg med lidt undervisning fra hendes side. God påske.

    Kh Mette

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails