torsdag den 15. september 2011

At vælge!

Der er valg idag og jeg skal stemme! Det SKAL man, når man lever i et land med demokrati. Basta! Så er der jo bare lige spørgsmålet om på hvem, der vinder ens kryds.
Jeg syntes ikke det er blevet nemmere med alderen, måske er horisonten blevet udvidet lidt, eller min verden har ændret sig. Engang var jeg ikke i tvivl, det er jeg sådan set heller ikke denne gang, men jeg lytter måske mere til "de andre" end jeg gjorde før. Jeg vil gerne tale for dem der ikke kan tale for sig selv. At være offenlig ansat er ikke højt sat i vores samfund. De sidste 10 år har været hårde og stort set intet er blevet forbedret, tværtimod! Vi løber hurtigere og hurtigere, med stramme budgetter hængende over os, med de svage borgere som de store tabere. Jeg er træt af at brandslukke og opbevarer, ikke at bruge mit fag og faglighed. Så jeg har ikke så mange valgmuligheder, når jeg skal sætte mit kryds. At andre har brug for at sætte deres kryds, et andet sted end mig, har jeg stor forståelse for. Måske er det skat, renter, fradrag, efterløn, pensionsalder, motorveje, betalingsring, de unge eller de gamle, der driver beslutningen om krydset. Det hele er vigtigt, men ikke en eneste af os, har de vise sten. Ikke engang de viseste af vismænd, kan forudse Danmarks fremtid, så vi må nøjes med at tro og håbe at dem vi peger på, træffer de rigtige beslutninger.
Når det så er sagt, er jeg glad for at det slutter idag. Jeg syntes ikke det har været en "pæn" valgkamp. Det har handlet meget om, at pege fingre af alle de andre og kønt har det ikke været. Sikkert heller ikke nemt at være politikker! Så idag er jeg glad for at være pædagog, med et valgsprog a la: " den der lorten lugte kan....." og " svesken på disken"
Meningsmålinger har der også været en voldsom del af valgkampen. Selv på mit lokale bibliotek, stod der idag en hjemmegjort en af slagsen.



Meget nemt at se, hvad de Aalborgensiske lånere syntes om den sag.



Meget skal man ligge øre og øje til i valgkampen. Her er det DSUs bud på en noget alternativ valgplakat. Om man er til den slags eller ej, er sådan set lige meget, for man kan ikke lade være med at kigge og det er vel lige nøjagtigt det de vil opnå.


Må valgflæsket smage dig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails