onsdag den 4. juli 2012

En hemmelighed!

Kan i holde på en hemmelighed?
Mig: "næææ, sikke da en flot hårfarve" sagde jeg til en kollega.
- sandheden: det så ud som om det var vasket i rødbedefarve! Ikke smart!
Mig: "hvor er det dejligt med godt vejr" har jeg bekræftet alle i Idag.
- sandheden: jeg kan ikke holde til den varme, så nu sidder jeg for nedrullet gardiner, for at holde varmen ud!
Mig: " ja, jeg vil gerne holde dig i hånden"
Sandheden: jeg arbejder med voksne udviklingshæmmede og har aldrig helt lært at se igennem fingre, med deres voldsomme trang til at røre ved mig. Jeg tænker som regel altid "ad ad ad".
Hvorfor lyver man?
Kunne jeg ikke bare have sagt:
"det ser lidt sjovt ud"
"nej, det er alt for varmt"
"ja, når du har vasket hænder"
Jeg vil prøve ikke at lyve imorgen.
Til gengæld har jeg sagt undskyld idag! Han gjorde det jo ikke med vilje, men det kunne jeg først se på vej hjem i bilen. Jeg er ikke bange for at sige undskyld, hvis man aldrig laver fejl, er det fordi, man aldrig har forsøgt at gøre det rigtigt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails