søndag den 16. september 2012

Søndagen.

Så er jeg nået til søndag! En dag der kommer til at æde sig selv i gøremål, hvis jeg ikke siger fra. Vi har tændt for radiatoren, meget tidligere end vi plejer og er i det hele taget gået i efterårsmode! Det er alt for tidligt, hvis du spørger mig. Bevares, det er da hyggeligt med tæppe på sofaen og tændte lys i stager, med jeg er slet ikke klar.
Haven er i forfald og når jeg går derud for at rette lidt op på skaderne, regner det voldsomt. Drivhuset er kun en skygge af sig selv, så jeg bliver helt ked af det. Mit efterårs yndlings gemmested er bare en trist og kold glaskasse, hvor edderkopperne har kronede dage....
Jeg orker ikke idag!
Måske jeg skulle få set lidt på mit kreaværelse og få indrettet et vinter hi til mig selv. Det sted, hvor verden stopper et øjeblik og jeg bestemmer! Friske blomster i vinduet, lys og måske lidt slik og hundekiks i skuffen, så jeg er sikker på at få besøg af resten af husets beboere.
Ja, det skal min søndag gå med!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails