onsdag den 27. april 2011

Bedstemor tæppe.

Da jeg blev konfirmeret, fik jeg dette tæppe af min bedstemor.



Det er hæklet af mange nøgler garn, af den dyre slags strømpegarn, for det skulle kunne holde til noget.
Jeg havde hele min barndom måtte trækkes med hjemmestrikket sokker og mærkelige trøjer, så dette tæppe var ikke lige det, der stod højst på ønskeseddlen. Jeg sagde pænt tak til bedste og har flyttet rundt på tæppet lige siden. Nu er det vasket og har fået plads i sofaen. Tænk at der skulle gå så mange år, før jeg satte pris på det. Hun måtte have været fremsynet, for jeg ville vælge de samme farver idag.


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Sådan har jeg det også med disse tæpper.

    For 15-20 år siden fik jeg et hæklet sengetæppe, som har været et KÆMPE arbejde. Jeg bliver gladere og gladere for det. Enten er det tiden, eller også er det alderen :)

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails