søndag den 11. december 2011

Julefred på en søndag.

Julefreden har meldt sin ankomst i det lille hjem. Vejret har vist sig fra den pæne side og solen har strålet, ind af de møgbeskidte vinduer og jeg er bedøvende ligeglad! De blev pudset efter den første storm, det må være nok! Når jeg skal kæmpe med orkaner og elementerens rasen, så giver jeg op.!
Jeg har også givet op over for stikkelsbær busken, jeg forstå den bare ikke! Den har rykket mere end en tråd ud på div. uldtrøjer og hvad dælan skal man med stikkelsbær? Ikke engang fuglene æder dem. Nu er den gravet op og stoppet i en sæk, så den kan leve videre hos sønnens far. Der er ikke fordi jeg ikke kan lide ham, at jeg giver ham den mest ondskabsfulde prikkende busk. Han påstår, at det er det bedste bær i verden. Han skal være så velkommen og han kommer gerne med en stor portion brombær, uden beregning, så jeg syntes at det er århundreds bedste bytte.
Ellers er søndag her i familien, overladt til tilfældighederne. Jeg læser weekendens aviser, er meget gammeldags hvad det angår, men jeg elsker mine aviser og det er en luksus jeg har tilladt mig hele mit voksne liv, ligemeget hvor fattig jeg har været.



Den sidste uges tid har jeg lagt dej til småkager og lagt fine ruller i fryseren, klar til at blive bagt. Jeg har taget ved lære af tidligere års kagebagning, hvor det ofte har været en maraton, fra start til slut, med et fedtet køkken og hovedpine som følge. Ikke i år, så med den "færdige" dej, tog det kun et par timer, at få fyldt 3 dåser med dejlige kager.



De bedste er altid finskbrød!



Den sidste indkøbsseddel med gaver er skrevet og jeg kan konstatere, at jeg er godt med. Det passer mig fremragende!
Nu vil jeg forsøge, at lokke resten af husstanden frem fra deres huler, med lidt småkager og varm cacao. Den virker hver gang!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails