søndag den 4. december 2011

Vinterklar!

Manden i radioen har lige lovet snevejr, over min geografiske placering. Jeg tager det ikke som en trusel, med som et løfte. For jeg er SÅ klar. Vinterdæk på kareten, frostfrie væsker og olie er indkøbt og sneskraber fundet frem. Jeg er ikke god til det her mørke og sætter ikke pris på milde vintre, efterårs stemning i 6 mdr. er ikke velkommen her. Er det vinter, så lad det være vinter! Det sætter også krav til min påklædning, da jeg arbejder lige dele, ude som inde. Jeg har lige gravet en meget støvet pose frem, med indholdet af sidste vinters varme gevander. Overtræksbukser og div. sorte huer skal vaskes, men på vanter og tørklæde fronten, skal der tages beslutninger. Sidste års farve valg var petrolium....



Jeg elsker detaljen i lynlåsen og at de sidder stramt. Jeg har svært ved at finde den rette størelse i læder handsker, da jeg har en lille men bred hånd, så når det lykkes, slider jeg dem op.
Igår lykkes det så igen.






Så det ser ud til at årets farve er lilla. Elsker knapperne, der ikke er nødvendige, men gør hele forskellen!
Jeg har en' måde at binde mine tørklæder på. Ser ofte andre smarte måder, men kan ikke få dem viklet lige sådan.
Så nu skal der øves!



Må du have en dejlig og varm vinter, hvis den rammer dig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails