onsdag den 25. januar 2012

Stille uge...

"Kan du i det mindste prøve at hygge lidt ?", har manden sagt flere gange, med dybe og bekymret øjne. "ja, ja....", har mit svar været. Jeg er sendt på sofaen i en god uges tid, da jeg for en uge siden, fik lavet et lille indgreb i mit underliv. Ikke noget særligt alvorligt! Men noget tiltrængt, der gerne skulle gøre mit kvindeliv noget mere tåleligt fremover og det ser jeg frem til!
Ja, jeg skal tage det med ro, men det ville være noget nemmere, hvis jeg nu var syg og snottet, så kunne jeg jo sove mig fra det, for jeg syntes det er grusomt kedeligt, bare at sidde.
Bage, det er vel hyggeligt!

Verdens bedste sigtebrød.




Fordej: laves dagen før.
2 dl vand
10 g gær
1 spsk salt
100 g speltmel
Bland og lad den stå tildækket på køkkenbordet.

2. dag
Tilsæt:
2 1/2 dl kærnemælk
1 spsk honning
300 g sigtemel
200 g hvedemel

Lad dejen hæve i en time. Del i 2 brød og lad dem hæve i 1/2 time.
Rids brød på langs, pensel med vand og strø med blå birkes. Bages i ca. 40 min. 200 grader.

Verdens bedste måde at komme af med juleresterne.



Toscakage 16 stk.
3 æg
125 g sukker
125 g smør
Skal af en citron
100 g marcipan
125 g hvedemel
1 tsk bagepulver

Fordel dej i en firekantet form og bag i 25 min. Ved 175 grader.

Nøddekaramel:
150 g mandler
50 g mandler
50 g kokosmel
150 g sukker
150 g sukker
150 g smør
3 spsk mel
3 spsk fløde
Koges op i et par minutter og fordel på kagen. Bages 10 min. mere.

1 kommentar:

  1. Lækkert ... må vist afprøves.
    God bedring til dig ;0)

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails