tirsdag den 28. februar 2012

Alle snakker om forår og jeg erkender, at når solens stråler rammer, så lugter det lidt. Nu er det sådan, at jeg arbejder som pædagog i en skov, vi kan gå indenfor, bevares, men alle aktiviteter foregår udenfor og jeg skal hilse og sige, at der er langt imellem forårsnydningen! Det er koldt som bare pokker, men kalenderen viser, at det er lige om lidt vi kan pakke vintergardaroben væk.
Jeg har, som mange andre, fået kriller.... Havekriller! Nu har jeg haft min have i et år og har helt styr på hvad der vokser og hvor. Den er faktist fin, men der sker alt for lidt og der er alt for meget græs... Noget af græsset er fredet til hund og børn med bolde, men der skal graves et par bede og laves et fint hegn. Helt i tråd med gurilla gardening og Urban farming, skal det vokse grønsager og blomster, side om side, lige der midt i græsplænen, så alle kan se det. Jeg bliver nok "hende den mærkelige i nr. 82", for der er ikke mange fingre at pege, af de fine forstadshaver, jeg er omgivet af. Det skulle da lige være, at de måske er lidt kedelige.
Det bliver så fint og jeg glæder mig.!



Årets største have begivenhed, bliver nok det nye drivhus, der blev bestilt igår. Jeg drømmer om eksotiske planter og om at være selvforsynende i grønt til salat skålen hele sommeren. Jeg læser om andres drivhus drømme og tegner forskellige indretninger. Prøver at være nærværende, men tankerne vender hele tiden tilbage til, hvordan sommeren bliver i det store nye drivhus. Når en gang det er leveret skal i nok høre nærmere. Skidtet skal jo lige samles først. En ægteskabsprøve af de helt store, er vi blevet informeret om!!!
Må din tirsdag dufte lidt af forår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails