fredag den 24. september 2010

Efterårs haven


Der er stadig masse af liv i min lille have. Der ligger kun ganske få visne blade  på græsplænen, så efteråret er ikke helt flyttet ind endnu.
Græsplænen der var længe under vejs, ligner nu noget der er her med vilje, der er kun et par små bare pletter tilbage, med  det skal nok komme. Jeg er forresten lidt ligeglad med, om den komme pænt eller ej, for jeg håber at huset er solgt inden det bliver forår og så er det jo ikke min hovedpine. Men lige nu glæder jeg mig kosteligt over den.


Jeg købte 3 spanske margueritter for snart et halvt år siden og hvis bare jeg husker, at nippe dem, kommer der blomster helt frem til frosten. De var bestemt alle pengene værd.....

Der bliver en super god Chili høst i år. Ikke mindre end 5 forskellige slags. Der skal syltes og laves chiliolie så der er nok til hele vinteren.


Der er stadig grønne tomater tilbage, håber de kan nå at få lidt farve, for det er bare bedst......




Mit haveforklæde har tjent mig godt. Måske lige i overkanten med sådan en sag, i så lille en have, men helt genial. Alting er lige ved hånden, dog kunne jeg ønske en kopholder til min kaffe, men det har jeg jo en hel vinter til at udtænke.... og så må jeg leve med naboerens mistænksomme blik.

( Ps. Mor du må gerne skrive en kommentar, der er alligevel ikke andre end dig der læser med ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails