onsdag den 27. juni 2012

Pause!

Sidst jeg skrev et indlæg på bloggen, var der hedebølge! Nu er der varmt igen, men i mellemtiden har der været koldt og gråt. Der er sket mangt og meget, mest gode ting og jeg kunne fortælle lange historier, men mest af alt, har jeg haft brug for pause. Jeg trænger nok allermest til den ferie, der ligger og venter om et par uger. Så for nu må jeg nøjes med pauser. Selv på mit arbejde, øver vi os i at holde pauser, simpelhen holde hinanden op på, at vi skal gå væk og trække vejret dybt, i de 29 minutter, der overenskomstmæssigt, er vores at holde. Problemet er, at vores arbejde er mennesker! Mennesker der ikke kan overlades til sig selv, så det er svært at gå, men vi øver os.
Den pause jeg nok mest søger er ro. Vi har haft travlt, længe! I alle familier går der planlægning og leverposteg i hverdagen, det er vi godt klar over, taler om det og acceptere tingenes tilstand.. Men vi har snart brug for ro og appelsiner i stedet for. Det kommer, jeg kan mærke det!



Igår bestod min arbejdspause af chokolade og dagens horoskop, jeg huskede at trække vejret dybt og undlod at være praktisk i 29 min. Idag drønede jeg på posthuset og apoteket, nåede at købe løg og pesto til aftensmaden og sende 2 beskeder. Bum 28 min. senere var jeg igen på min pind. Min kollega spurgte om jeg selv syntes, at jeg var dygtig.... Hmmm, mon ikke øvelse gør mester?
"Dolce far niente", betyder "kunsten at lave ingenting"...
Det er mit motto denne uge!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails