fredag den 25. april 2014

En fest.

Lige om lidt ringer det ud til weekend. Sidder og venter på at sønnen får konfirmations frisuren på plads. Det er nemlig næste weekend, slaget skal stå. Jeg glæder mig, på en og samme tid, både til dagen og til at det hele er overstået. Konfirmation er en dag vi har talt om længe, ja i flere år og så pludselig står man med en 14 årig, sko størelse 43, sandt festfyrværkeri af hormoner, ung mand og skal bespise 50 mennesker, med forskellig tilknytning til vores lille familie.

HOLD NU OP! Der er mange forberedelser til sådan en omgang. Tøj er et helt kapitel for sig selv, der endelig er på plads, for ikke nok med, at vi skal have nye klude til festen, så holder vi festen dagen før kirkegangen, da kusinen skal konfirmeres samme dag og derfor også holder fest. Så er der lige en blå mandag, hvor han skal være ren, ny og sprøjtet for alt ting! 7 sæt tøj til 3 mennesker, nej, muligheden for at have det samme på 2 dage eksistere ikke, af den simple grund, at hvis muligheden for at spilde på sit tøj foreligger, så kommer det til at ske!

Weekenden kommer til at stå på de sidste forberedelser, som at bage en forfærdelig masse brød, men jeg er med, rolig og sover godt om natten. Jeg glæder mig som et lille barn... Men bare det snart var overstået! 

Jeg ved godt hvad jeg skal lave, når alt festivitasen er slut, så er der nemlig vægge der skal males, mos der skal op af plænen, en mand der skal kysses lidt på og så skal jeg læse den her mursten, af en af mine yndlings forfattere. Jeg har snust lidt til den og jeg tror den bekommer mig vel! 

God weekend og husk at nyde det dejlige forår. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails