mandag den 28. april 2014

"Tuller" og birketræet.


Herfra min verden går, når vejret er til det. Jeg er ikke sådan en' der skal ud for en hver pris, men gerne lige rundt med en kop kaffe i hånden og i hvert fald skal drivhuset tilsees dagligt, fra marts til oktober. 
"Tuller" hedder det her i huset, altså når man laver noget og så alligevel ikke. 
Men når det er aller bedst i haven om foråret, sidder vi faktisk helst ind, med lukket dør, nedrullet gardiner og lange næser. Vi er nemlig vesignet med pollen allergi, især birk. Så lige nu, har vi søvnløse nætter, med vejrtræknings besvær og øjne der klør på bagsiden. Manden min er meget ramt, så dagens gave til ham, var nogle øjendråber, som vi endnu ikke har haft, i vores ellers enorme udvalg af mediciner. 
Ja, som du kan se, har vi et BIG ASS birketræ i vores have, og ja, må fanden tage det.... i hvert et fald i de 14 dage det afgiver pollen. Alle naboer har også birketræer, så det ville være et ringe forsøg på bedring, at fælde det. 
Så jeg "tulre" videre i haven og lever i et lykkeligt had/kærligheds forhold med mit birketræ.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails